viernes, 9 de enero de 2009

LES NTAE I ELS NENS AMB DIFICULTATS

Com ja heu pogut observar per aportacions anteriors, em dedico quant tinc una miqueta de temps a urgar buscant informació sobre les NTAE.

A la vanguardia, va sortir l'altre dia un article que parlava sobre els nens amb trastorns de l'aprenentatge si requerien exàmens adaptats o no?.

L'article comença dient: "no se trata de ponerles las cosas más fáciles a los alumnos con trastornos de aprendizaje com la dislexia o déficit de atención e hiperactividad. De lo que se trata es de que aprendan lo mismo que los otros alumnos y que no abandonen los estudios de manera prematura porque en la escuela, el instituto o la universidad les evaluán con unas reglas que les perjudican".

Aquest article és molt interessant, recomano la lectura, però en determinats moments planteja encara en el segle XXI que aquest nens no poden fer el mateix que la resta, i per això no tenen dret a determinades coses.

Justament jo penso lo contrari d'aquesta afirmació, crec que les NTAE per aquests nens poden ser una gran eina per ajudar-los en el seu procés d'aprenentatge.

Nosaltres hem aprés a fer jclic, a un nen amb dislèxia, li pots fer un amb els mateixos continguts que la resta de companys, però adaptat al seu nivell de lectura, de comprensió i d'imitació.

Una persona, el fet de poder fer un examen amb un ordinador a l'aula li ajudarà potser més a poder rendir tot el que sap.

Clar, com tots sabeu on treballo, el món de la universitat està considero que francament molt malament. A blaquerna amb el SOP, els alumnes que tenen dificultats hi poden accedir, ja que la prova d'accés se els hi adapta a les seves necessitats. Però el que jo trobo molt malament és que un nen/a que ha de fer la selectivitat, que porta una adapatació en tota la seva vida escolar perquè està diagnosticat de dislèxia, hagi de fer la selectivitat com tots, i se'ls hi demani per igual. Aquests nens, tots sabem que una de les seves dificultats és l'escriptura, i fan moltes faltes. S'ha de demanar igual que un nen/a que no té cap dificultat d'aprenentatge?

Penso com a diplomada en logopèdia que sóc, que no, i com a futura mestra ni molt menys. Canviarà aquest concepte algun dia?????

No hay comentarios: