domingo, 2 de noviembre de 2008

Què he après que pot fer el CLIC?

Conforme van passant els dies, vaig evolucionant en el món de les noves tecnologies. Haig de confesar que cada vegada m'agrada més l'assignatura, i veig de molta utilitat el que estic aprenent.
Una de les classes més divertides per mí va ser el dimecres passat, el dia 29 d'octubre al descobrí que m'han ensenyat a utilitzar un programa que jo com a logopeda utilitzava molt.
Tant la meva experiència com a logopeda, com el poc temps que porto a l'Escola que estic fent les pràctiques (CEIP Dolors Monserdà-Santapau) utilitzant el clic com una eina més de treball.
Jo quan l'utilitzava com a logopeda, ho feia com un eina terapèutica. L'utilitzava en nens d'Educació Infantil o primers cursos d'Educació Primària, que estaven adquirint el llenguatge de forma incorrecte, o reeducar trastorns de la parla (dislàlies).
A l'escola vaig veure que l'ulitzaven com una eina de reforç dels aprenentgatges fets a classes magistrals per part de la tutora. Utilitzat-lo sobretot en grups petits mentres altres nens fan altres feines. Mai, havia contemplat aquesta possible opció.
I per acabar d'ampliar els meus coneixements sobre el món del clic, en la classe del dimecres, el professor de NTAE ens va explicar diverses formes d'utilitzar l'ordinador. Va dir que hi havia una forma que el podíem utilitzar com un mestre, que explica i pregunta que s´ha de fer. I a la vegada et corregeix la teva resposta. És una metàfora tutorial.
És un programa que permet al nen de forma inconscient posar en pràctica estratègies d'aprenentage inusuals per ell com és el fet que la mestra no li diu que ha de fer, sinó que és l'ordinador qui ho fa.
És treballen capacitats com la memòria, la lectura, l'escriptura, les matemàtiques, els fan fer puzzles, ordenar gran-petit, relacionar, jugar, ...
treballar totes les seves assignatures en el mateix programa, cosa que en la seva vida escolar, tot va molt fraccionat.

No hay comentarios: